2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: Juras » pt sty 10, 2025 00:15

Dzis odebrana, produkcja 04.2024, wiec ma 9 mcy, przebieg 7.9kkm, z wewnetrznej floty BMW Polska,  na gwarancji, z pakietem serwisowym. Z wyjatkiem najwyzszej opcji foteli M, podsufitki z alcantary, haka i roletek to jest full.

Z ciekawszych pozycji wyposażenia: zawieszenie adaptacyjne M professional z niwelowaniem przechyłów, tylna os skretna, pneumatyczna z nivo, carbony wewnatrz i z zewnatrz, we ntylowane fotele, grzana tylna kanapa, shadowline, 21" lato, 20" zima, grzana kierownica, wszelkie mozliwe autonomie wraz z samodzielna zmiana pasa po wlaczeniu kierunkowskazu, distronic, samodzielne parkowanie, zdalny wyjazd z miejsca parkingowego, skora naturalna merino, panoramiczny szklany dach, Bowers & Wilkins, head-up, komforty z elektrycznie wysuwanymi podudziami i zaglowkami, pompowane ledzwia i boczki , nie ma dociagow - nie da się zamowic do 5tki nawet w opcji. Konfiguracja na 664k PLN.

Wiele osob podchodzi sceptycznie, ja poczatkowo tez, purysci sie krzywia. Przejechalem   sie i nie chce sie wysiadac. 820Nm max moment i 601KM max moc, oba parametry w trybie boost lub launch control. Normalnie 795/517. 3.9s 0-100 (sedan 3.8 ), spod swiatel seryjne F8x odpada, pozniej na pewno zyskuje. Potestuje w sezonie jak vs moja zmapowana ale mysle, ze spod swiatel tez bedzie miala problem. Jako zabawka weekendowa  taka  sobie, vmax 230 i 2.3t, za to idealne daily (rzadko lece w dluzsza trase, inaczej ogolnie elektryki to troche lipa). Szybka, z duzym momentem dostepnym zawsze od   razu,   zadnych redukcji biegow, wkrecania na obroty czy  turbo dziury - natychmiastowa, mocna reakcja na gaz niezaleznie od sytuacji. Wygodna, swietnie sie prowadzi, wnetrze akurat mi bardzo   przypadlo do gustu. Najlepszy infotainment z jakim mialem do czynienia, choc troche przekombinowany przez mnogosc opcji. Nie potrzebuje nawet kombi ale zwyczajnie  bardziej mi sie podoba niz sedan.

Bawaria  w Piasecznie stanela na wysokosci zadania,  wszystko blyskawicznie szybko (2 dni od od pierwszego telefonu do wyjazdu przerejestrowanym autem), swietny kontakt, profesjonalnie, w dobrej atmosferze, polecam.

Wyposażenie:
248 Ogrzewanie kierownicy
2PA Śruby zabezpieczające
2VB Czujnik ciśnienia powietrza w oponach
2VC Zestaw naprawczy opony
2VW Adaptacyjne zawieszenie M Professional
302 Alarm
316 Autom. uruchamianie tylnej klapy
322 Dostęp komfortowy
33B PAKIET SPORTOWY M PRO
3DP Pakiet wyposażenia zewnętrznego BMW Iconic Glow
3GV Aluminiowe felgi Aerodynamik 954I
3M1 Hamulce sportowe M, zaciski w kolorze niebieskim
3MF Oprawy BMW Individual Shadow Line
402 Szklany dach panoramiczny
420 Szyby przeciwsłoneczne
428 Trójkąt i apteczka
43P Włókno węgl.i srebrne nici na wys.połysk
453 Aktywna wentylacja foteli przednich
459 Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy
488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich
494 Ogrzewanie foteli przednich
4A2 Aplikacja szklana Craftedclarity
4FL System Travel&Comfort
4GQ Pasy bezpieczeństwa z przeszyciami M
4HA Podgrzewane siedzenia z tyłu
4NB Klimatyzacja automatyczna czterostrefowa
4NR Kamera wewnętrzna
4T2 LADEKABEL PROFESSIONAL (MODE 3)
4T3 Flexible Fast Charger (typ 2)
4U6 Szybkie ładowanie AC, prądem wielofazowym
4U9 Ochrona pieszych (symulator dźwięku silnika)
4UR Oświetlenie orientacyjne
4V1 BMW ICONICSOUNDS Electric
552 Reflektory adaptacyjne LED
5AU Systemy asystujące kierowcy Professional
5AX Asystent autostradowy
5DW Parking assistant professional
654 Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych
6AE Teleservices
6AF Połączenie alarmowe
6AK ConnectedDrive Services (Usługi ConnectedDrive)
6C3 Pakiet Connected Professional
6F4 System nagłośnienia Surround Bowers & Wilkins
6NX Interfejs ładowania bezprzewodowego
6PA Personal eSIM
6U3 BMW Live Cockpit Professional
6U7 BMW Natural Interaction - Obsługa gestami
710 Kierownica sportowa skórzana M
71C Pakiet wyposaż.zewn.M, karbon
760 Obramowania Individual Shadow Line, na wysoki połysk
775 Podsufitka antracytowa Individual
7EW Pakiet Innowacji
7LK Travel Paket
7M9 Pakiet Individual High Gloss Shadow Line
7VB Comfort Paket
9T1 M Sport Zewnątrz
9T2 M Sport Wewnątrz

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

JayKay
Posty: 136
Rejestracja: wt wrz 24, 2019 16:25
Auto: M4, M3, 3, GT3

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: JayKay » śr sty 15, 2025 14:44

Fajny konfig, mi się jako daily na testach podobało. Nie mniej dalej uważam, że do robienia tras to się nie nadaje. A do latania po mieście i Śląsku tyle soku (mi przynajmniej) nie potrzeba. 😉
Osiągi są kosmiczne zwłaszcza do tych 140. I ona jest powtarzalna. F8x da się tak zrobić - w 1 na 10 startów a to zawsze tak samo się odbija.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: Juras » śr sty 15, 2025 16:07

Thx :smile: Rocznie zrobi tylko kilka tras gdzie w ogóle będę musiał podładować po drodze. Reszta w garażu więc w skali roku to nawet ograniczę czas, który musiałem poświęcać na tankowanie benzyną daily do tej pory, o koszcie nie wspominając. Osiągi ma faktycznie powtarzalne i super, zwlaszcza właśnie do tych 140, pozniej ewidentnie słabnie ale wciąż sprawnie przyspiesza. Do tego ma genialny zawias - pomimo, że nie ma pełnej pneumatyki, świetnie wybiera nierówności, super wygodny i trzyma się przy tym wciąż idealnie.

Ciekawostką jest to, że jest większa w każdym wymiarze niż krótkie e38, sporo też urosła względem G30:
Obrazek

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: --==maly==---- » śr sty 15, 2025 22:25

Matko po co na prąd ;)
Jeździłem taką sedanem fajne auto ale zasięg miałem max 250km jak dla mnie bez sensu.
Sam myślałem o G60 550e niestety za dużo opcji wyleciało z serii 5 żebym to zaakceptował i zaplacił taką kwotę. Teraz to juz zamiennik superba a nie auto premium.
G80 w dobrej opcji jest lepiej wykończone niż G60.
Niech się sprawuje.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: Juras » czw sty 16, 2025 00:29

Thx.

Elektryk na daily to prosta sprawa: mniej serwisu, zawsze blyskawicznie dostepny wysoki moment, super wygodny one-pedal driving, który w dodatku wydłuża znacząco żywotność hamulców. Koszty eksploatacji może przy planowanych przebiegach nie są kluczowe ale tez nie są pomijalne. Ogrzewanie działa od razu i nie trzeba rozgrzewać silnika tylko ogień możliwy już z garażu. Przy krótkich odcinkach nie myślę o odpalaniu i gaszeniu zimnego silnika. Zasięg jest słaby ale mnie to nie dotyczy, a wręcz oszczędzam czas na tankowaniu.

Z tym Superbem i nie-premium to pojechałeś :wink: Kilka lat temu jeździłem przez miesiąc dwoma dobrze wyposażonymi G31 520d/530d, więc mam porównanie. G30 miało kilka opcji, których brak w G60, ale jak dla mnie nie są niezbędne. Materiały w tak samo  wyposażonych G30 i G60 są wciąż na podobnym poziomie, ale zawieszenie i ogólnie wrażenia z jazdy zdecydowanie na plus dla G60. Nowy iDrive bardziej mi odpowiada. Wnętrze G30 też już zdradza wiek, a to w G60 akurat mega mi  siadło. W ogólnym ujęciu wg. mnie G60 to lepsze daily, nowocześniejsze i lepiej zawieszone. O napędzie elektrycznym w moich okolicznościach nawet nie wspomnę. W tej cenie można przebierać w ofertach ale tu po rozważeniu wszystkich za i przeciw wybór dla mnie był dość oczywisty. Ale co kto woli :wink:

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: --==maly==---- » sob sty 18, 2025 00:42

Jak kupujesz 520d za 250 to te zmiany nie robią dużej różnicy chociaż i te potrafiły mieć ładne konfiguracje ale kupując wersje za 500+ to co oferuje G60 to żenada. Wnętrze wizualnie kwestia gustu dla mnie dramat przecież tam nic nie ma. Jest dziwnego kształtu deska i tylko wielki tablet przyczepiony na siłę nawet nie wkomponowany w żaden sposób.
Tak na szybko co było a nie ma. Sufit alcantara, deska góra dół i boczki skóra z przeszyciami wraz z opcjami individual, audio prawdziwy bowers, soft close, podwójne szyby, night vision z wyłapowaniem pieszych. Pomijając już detale jak listwy na progach itp wg mnie ogromny downgrade z modelu na model. Tutaj wizualnie chyba nie ma co dyskutować w g60 z ekskluzywności nie zostało nic poza ceną...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Załączniki
530d d.JPG
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2025 00:38 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Juras
Posty: 1086
Rejestracja: pn gru 26, 2016 12:22
Auto: [OO==[][]==OO]

Re: 2024 Carbon Black BMW i5 Touring M60 xDrive 21"

Post autor: Juras » wt sty 21, 2025 00:02

--==maly==---- pisze:
sob sty 18, 2025 00:42
Jak kupujesz 520d za 250 to te zmiany nie robią dużej różnicy chociaż i te potrafiły mieć ładne konfiguracje ale kupując wersje za 500+ to co oferuje G60 to żenada.
Cena katalogowa nowej a transakcyjna rocznej to dwie różne rzeczy. Gdybym miał wydać katalogowe 660k na taki samochód, faktycznie mógłbym oczekiwać dociągów czy skóry na desce. Ale tak nie było.
--==maly==---- pisze:
sob sty 18, 2025 00:42
Wnętrze wizualnie kwestia gustu dla mnie dramat przecież tam nic nie ma. Jest dziwnego kształtu deska i tylko wielki tablet przyczepiony na siłę nawet nie wkomponowany w żaden sposób.
Jw - w G30 zwyczajnie widać upływ czasu po wnętrzu a porówunjąc opcje bez skóry (czyli większość G30) to akurat deska i góra boczków w G60 jest z lepszego materiału niż w G30 (bardzo dobrej jakości sztuczna skóra z naturalnych materiałów vs. sensatec ze sztucznych). Natomiast premium to nie tylko dociągi czy prawdziwa skóra na desce – przykładowo G30 nie ma aż tak dobrego zawieszenia i nie prowadzi się tak dobrze jak G60. Tego nie pokażą zdjęcia a ma to istotny wpływ na ogólny odbiór samochodu. Deska w G60 dołem jest wyprofilowana pod ekrany, znacznie lepiej niż np. w iX. Nie żeby ten centralny w G30 był jakoś szczególnie lepiej wpasowany... Mi akurat mega siadł design wnętrza, jego minimalizm i iDrive 8.5 również. Nie mam problemu z brakiem fizycznych guzików. Pomimo możliwości wykończenia skórą, sam design boczków drzwiowych z tymi listwami zawsze wydawał mi się kiepski w G30. W G60 jest słaby plastik panelu szyb i wokół niego.
--==maly==---- pisze:
sob sty 18, 2025 00:42
Tak na szybko co było a nie ma. Sufit alcantara, deska góra dół i boczki skóra z przeszyciami wraz z opcjami individual, audio prawdziwy bowers, soft close, podwójne szyby, night vision z wyłapowaniem pieszych. Pomijając już detale jak listwy na progach itp wg mnie ogromny downgrade z modelu na model. Tutaj wizualnie chyba nie ma co dyskutować w g60 z ekskluzywności nie zostało nic poza ceną...
Akurat alcantara na suficie jest dostępna (7.900), pieszych wyłapuje, night vision znanego z G30 nie ma ale ma takie cos: https://youtu.be/ostNkywieaA?si=RZyL4Ux9wgnjKl0T, reszta to kilka fajnych dodatków drugiej i trzeciej kategorii, nie są one na tyle istotne, żebym zrezygnował z powodu ich braku z auta, które idealnie spełnia moje wymagania względem daily. Na otarcie łez są lepiej rozwinięte autonomie, zarówno autostradowe jak i parkingowe, augmented reality, większy, bardziej zaawansowany head-up, nie muszę też mieć kluczyka-cegły by wyjechać zdalnie z miejsca parkingowego. Od tego jest telefon, który samochód przy okazji rozpoznaje z odległości bez wyciągania z kieszeni i otwiera się, zamyka sam przy oddalaniu. Nie mam porównania do BW w G30 ale wiem, że w G60 choć nie nie ma tej topowej wersji Diamond z i7 czy iX, to jak dla mnie jakiejś kosmicznej różnicy miedzy nimi nie ma. Nie jaram sie audio, nie zamowilem nawet HK do swojej M4 ale  tu coś co może świadczyć o tym, że nie aż taki znowu audiofilski ten "prawdziwy" BW w G30, wręcz wg. jego subiektywnej opinii, nie jest daleki od HK i jako opcja nieopłacalny: https://youtu.be/jg-QO8f3Lyo?t=618



Nowe modele są standardowo od zawsze krytykowane, potem jakoś się przyklepują i zyskują szersze grono zwolenników. Recenzje prasowe i na yt są w większości dobre i bdb. M5 F90 mógłbym jeszcze kiedyś kupić weekendowo, ale nie widziałem sensu wchodzenia w poprzednią platformę na daily, która za kilka lat będzie jeszcze starsza, gdzie przebiegi coraz bardziej rosną, a tu jest praktycznie jak nowa. Poza tym ostatnio jeździłem trochę mocnymi elektrykami więc wybór tego napędu na daily był przesądzony, a w tej cenie transakcyjnej i roczniku G60 zwyczajnie nie miało konkurencji - jeździ mi się nią świetnie, nie chce się wysiadać.

Piszę jak to widzę ale nie zamierzam nikogo przekonywać. Już nie wspominając nawet, że elektryki to w ogóle specyficzny temat. Tym samym każdy pozostanie zapewne przy swoim. Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Widać częściowe wyprofilowanie deski pod ekrany. To czego nie widać, to górnej krawędzi tego wyprofilowania - jest ona prawie na równi z górną krawędzią ekranu:
Obrazek

ODPOWIEDZ